Wednesday, Mar 22, 2023 | Last Update : 02:37 PM IST

  HC: Complaint against SR Kunfounded, unsubstantiated

HC: Complaint against SR Kunfounded, unsubstantiated

AGE CORRESPONDENT | AAMIR KHAN
Published : Oct 1, 2013, 1:53 pm IST
Updated : Oct 1, 2013, 1:53 pm IST

Calling the complaint filed against actor Shah Rukh Khan and wife Gauri for sex determination of their third child “unfounded”, the Bombay high court Monday said that the couple was affluent and could

Calling the complaint filed against actor Shah Rukh Khan and wife Gauri for sex determination of their third child “unfounded”, the Bombay high court Monday said that the couple was affluent and could afford a daughter. Justice Sadhana Jadhav was hearing a petition filed by social activist Varsha Deshpande for early hearing of the complaint filed by her in a magistrate court seeking action against Shah Rukh, Gauri and Jaslok Hospital and its doctor under the Pre-conception and Pre-Natal Diagnostic Techniques (Prohibition of Sex Selection) Act. Ms Deshpande had accused the couple of conducting sex determination of their third surrogate child AbRam. The court said that prime facie, it was of the opinion, and that it was an unfounded complaint. “I am not saying it is a frivolous complaint, but it is unfounded meaning without foundations,” the court observed. Justice Jadhav further said, “Shah Rukh and Gauri are affluent people who can afford a daughter.” The social activist had sought early hearing on the ground that the Supreme Court said that all cases under the PCPNDT Act should be heard and decided within six months. The court Monday asked Ms Deshpande’s counsel Uday Warunjikar as to what was the source of her information, to which he said a newspaper report dated June 14. In reply, the court said that the newspaper report did not include any statement from the couple. “Don’t you (Deshpande) think you should have put in some more effort to substantiate the complaint before making such sensitive allegations,” the court asked. Justice Jadhav also noted that while the newspaper report was of June 14,